Auto samo w sobie jest ok
Wybor silnika to kwestia budzetu na zakup, budżetu na utrzymanie auta i oczekiwań wzgledem osiągów
Najtańszy w eksploatacji będzie 1.6 MPI (mam takie dwa) praktycznie tylko lejesz paliwo i zmieniasz olej co roku. To wszystko jednak kosztem osiągów. Z drugiej strony masz doładowane silniki ktore zapewnia odpowiednio wiecej frajdy z jazdy ale ich utrzymanie tez odpowiednio będzie kosztować.
W 1.6 po zakupie wymienisz rozrzad, filtry, płyny, jakies hamulce i zamkniesz się w 2tys
Po drugiej stronie postawmy np 2.0TSI gdzie do zrobienia masz kpl rozrzad, nagar, hpfp, dv, pcv, n75, evap i dopiero spisz spokojnie, a to wydatek ok 10tys zł
Duzo tez bedzie zależeć jaki egzemplarz trafisz, jak dbal poprzedni wlasciciel oraz jak Ty zadbasz, jako posiadacz zarówno 1.6 MPI 102km jak i ponad 300 konnego TSI nie mam obu tym silnikom nic do zarzucenia